torsdag 6 oktober 2011

Tutorial på väskan

Jag skulle göra en väska efter min egen tutorial, men det var inte så lätt.
Nu har jag gjort en ny tut, så håll till godo :)

♥♥♥
Klipp ut mallen från papperet.
Placera mallen på ett cardstock och rita av samtliga delar.
Väsksidorna ska ritas av 2 gånger.

♥♥♥
klipp ut den från cardstocken.

♥♥♥
Skär ut 2 remsor 3 cm breda och 30 cm långa.
Biga dem på mitten (1,5 cm)

♥♥♥
Klipp flikar på ena sidan.
Gör detta på båda remsorna.

♥♥♥
Limma fast remsorna på väsksidorna.
Jag använde dubbelhäftande smaltejp, och det funkade likabra.

♥♥♥
Det kan spreta upp lite flikar när man tejpar, men det gör inget, det ska dit mönsterpapper ovanpå senare, så det är helt ok!

♥♥♥
Skär en 5 cm bred remsa som är 30,5 cm lång.
Biga 1 cm in från kanten på kortsidan.
Gör detta på båda kortsidorna.

♥♥♥
Limma fast den i bottenplattan.
(De 1 cm som du bigade tidigare är en limkant)

♥♥♥
Klipp till en bit Wellpapp, ca 5x30 cm.
Chalka den med catseye, eller distresspads i en önskad färg.
(jag har använt 'Vintage photo' och 'Chestnut roan')


♥♥♥
Limma fast wellpappen.

♥♥♥
Limma sedan fast biten i en av väsksidorna.
Jag brukar använda limpistol, eftersom det fastnar på en gång och sitter som berget.

♥♥♥
Skär till en bit cardstock, eller lite kraftigare mösterpapper som är 12,5x7 cm.
Biga 1 cm in på varje långsida.

♥♥♥
Limma fast den i botten på väskan, och limma fast den andra väsksidan i denna bit.

♥♥♥
Böj till en bit av elefanttråd, eller annan järntråd som du har tillgång till.
Detta är en galvad tråd, så det finns massor att köpa på nätet.


♥♥♥
Klipp till en bit wellpapp som passar handtaget.

♥♥♥
Knyt fast wellpappen med snören eller dyligt.

♥♥♥
Gör två hål med syl eller liknande där du vill ha dina handtag.
Stick ned dem och böj dem lite inuti väskan så de inte lossnar.

♥♥♥
Jag har gjort en liten stängning av tunnare elefanttråd och en brad.

♥♥♥
Använd mallen av väsksidorna, rita av dem på valfritt mönsterpapper och klipp ut.
Limma fast dem på väskstommen.

Sedan är väskan klar att dekorera!


Lycka till och hoppas det går lättare med denna tutorial!
Måste scanna in mallen så ni får den också, bara att skriva ut då :D



1 kommentar:

  1. ojoj! Den såg inte allt för lätt ut!
    Men jag tackar ändå för tutorialen! :D

    kramis!!

    SvaraRadera